ראש צוות החילוץ בגבול מולדובה: "חילצנו בינתיים כ-150 בני אדם"

מהדורת הבוקר No Comments on ראש צוות החילוץ בגבול מולדובה: "חילצנו בינתיים כ-150 בני אדם"

השגריר לשעבר יואל לאון, ראש צוות החילוץ הישראלי בגבול אוקראינה-מולדובה בשיחה עם 'קול חי': "בכיתי כשראיתי בשבת את האנשים על הגבול. הצלחנו לחלץ במהלך השבת כ-150 בני אדם. האוקראינים פחדו לתת לנו לעבור. שיתוף הפעולה המיוחד עם הקהילה היהודית במולדובה יוצא מן הכלל. אני בדרכי לחלץ עוד 150 סטודנטים אזרחי ישראל שתקועים בגבול"

צילום: Nati Shohat/FLASH90
20:19
30.04.24
מוטי הלפרין No Comments on נתניהו במתקפה חריפה על היועמ"שית: "מפקירה את הזירה"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השגריר לשעבר יואל לאון, ראש צוות החילוץ הישראלי בגבול אוקראינה-מולדובה סיפר לבצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר על המאמצים לחילוץ ישראלים ויהודים מאזורי העימות במזרח אירופה: "אני בכיתי לראות את האנשים, בעיקר נשים וילדים מגיעים רגלית לגבול עם החבילות, אתה יודע מה זה מזכיר לנו כיהודים. אני דתי אבל עבדנו כל השבת כי מדובר בפיקוח נפש".

הוא נשאל כמה אנשים הם כבר חילצו עד כה: "אני צריך לספור גם את אלה שהצלחנו לשים באוטובוס מ'חרקיב' כדי להגיע לגבול ואני עכשיו בדרך לגבול הדרומי כדי לקבל אותם, 150 ישראלים שהוצאנו מחרקיב. לדעתי איזה 100-150 רק הצוות שלנו הצליח לחלץ. כרגע אנחנו שני אנשים בלבד ויגיעו עוד שני אנשים לתגבר אותנו, כל צוות יהיה במעבר גבול אחר – אחד בדרום ואחד בצפון וזה פער של 8 שעות נסיעה".

הוא סיפר על המאמצים לחילוץ ישראלים בגבול: "אמרתי להם שם בחוצפה ישראלית שאני השגריר ואני צריך לעבור פה, הם לא רצו כמובן שנעבור כי הם מפחדים, נתנו לי לעבור רק לכמה דקות וכבר מצאנו ישראלי שתקוע שם בצד. יש לו חותמת כניסה מ-2016 ומאז הוא שוהה במדינה והם לא רוצים לתת לו לעבור כי בטוחים שיש לו דרכון אוקראיני גם כן, והרי כל גבר אוקראיני בין 18 ל-60 אסור לו לצאת מהמדינה כי הוא צריך להתגייס לצבא".

לאון המשיך וסיפר: "אז אמרתי להם שהוא מ'ברסלב', שהוא היה באומן כל השנים והוא שכח לחזור, אז הם צחקו – הוא שילם קנס של 700 שקל ועבר. שיסלחו לי החברים מברסלב".

לאון שיבח את הקהילה במולדובה: "אני רוצה לציין לטובה את הסיוע שאנחנו מקבלים מהקהילה היהודית במולדובה. במיוחד הרב הראשי, הרב פנחס זלצמן שפשוט ראה את הנולד. לפני כמה שבועות הוא כבר התקשר אלינו למשרד וביקש סיוע. הוא בנה פה מערך של אנשים, מתורגמנים, מיטות, מחסן, הביא תרומות והוא היה מוכן. הוא קולט פליטים מאודסה וכל מיני מקומות".

עוד סיפר: "אני עכשיו בדרך לגבול, יש 150 סטודנטים לרפואה, אזרחים ערבים-ישראלים שמגיעים באוטובוס ואני הולך לקבל אותם. הם עם שלט גדול שהם תחת חסות מדינת ישראל. אמרתי להם לשים שלט גדול עם מגן דוד וכך נוכל לזהות אותם".



0 תגובות